onsdag 27. februar 2008

William Seymour og Azusa street vekkelsen - Del 2

Det var en hellig kallelse som brakte meg fra Houston, Texas, til Los Angeles. Herren puttet det på en av Hans tjenere i Los Angeles at hun skulle skrive til meg at hun følte at Heren ville ha meg over dit og gjøre en jobb, og jeg kom, fordi jeg følte det var Herrens ledelse. Jeg kom og ble med på en misjon på Santa Fe street, og etter en kveld så stengte de dørene for meg. Roberts, presidenten for en helliggjørelse bevegelse, kom til byen for å sette fast doktrinen av dåpen med Den hellige ånd, og det var ekte helliggjørelse. Han kom og mange andre gode helliggjørelse predikanter var med ham, og de stadfestet helliggjørelsen var dåpen med Den hellige ånd. Men enda hadde de ikke beviset fra det andre kapitelet fra Apostelenes gjerninger, for når disiplene ble fyllt med Den hellie ånd, så talte de med andre tunger etterhvert som ånden gav dem tale.
Etter at presidenten hadde hørt meg tale om hva som var sant med dåpen i den hellige ånd, så sa han at han også ville ha det, og foralte meg at når Jeg mottok det så skulle jeg la ham få vite det. Så jeg mottok det, og jeg lot ham få vide det. Begynnelsen av pinsen startet i et bønnemøte i en hytte på 214 Bonnie Brae.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden