tirsdag 4. mars 2008

William Seymour og Azusa street vekkelsen - Del 3 - Vekkelsen bryter frem


Noen medlemmer av misjonen fikk medfølelse av Seymour og inviterte ham til hjemmet til Edward Lee og så Richard Asberry, som bodde på 214 Bonnie Brae Street.
Seymour var drevet av en nesten overvelvende hunger til kraften av Den Hellige ånd, og brukte nesten all sin tid i bønn. Senere sa han:

"Jeg kom til Los Angeles, og der ble jeg sulten [til å ha mer av Gud] ikke noe mindre, med enda mer. Jeg ba, "Gud hva kan jeg gjøre?" Da sa ånden, "Be mer."
"Men Herre, jeg har bedt i fem timer om dagen nå.
Jeg økte mine timer i bønn til syv, og jeg ba...jeg ba Gud om å gi det Parham forkynte, den ekte Hellige Ånd. Og ilden med tunger med kjærlighet og kraften av Gud som apostelene hadde."


Siden Seymour var overgitt til bønn, så åpnet familien Asberry hjemmet deres til kvelds bønnemøter. Seymour fortalte gruppen om Lucy Farrow, som hadde introdusert ham om tanken om dåpen i Den hellige ånd. De ble så ivrige til å møte henne så de tok opp et offer til togbiletten hennes og inviterte henne til å komme.
Et par dager senere kom Edward Lee hjem fra jobb, og fant ut at Farrow akkurat hadde kommet fra Houston. Hun var så sulten for dåpen i Den hellige ånd, at etter en kort introduksjon så så sa han til henne; "
Søster, hvis du vil legge hendene på meg, så tror jeg at jeg vil få dåpen akkurat nå."
Hun svarte; "Jeg kan ikke gjøre noe uten at Herren sier noe."

Senere når de spiste middag, så reiste Farrow seg fra plassen sin, gikk over til Lee og sa: "Herren forteller meg at jeg skal legge hendene mine på deg så du kan få Den hellige ånd."
Hun la hendene sine på Lee, som umidelbart falt ut av stolen sin, og mens han lå på gulvet, begynte han å snakke i andre tunger.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden